Inloggen

Als je je als klant hebt ingeschreven voor Lines dan kun je jouw Lines groepje gaan aanmaken. Hiervoor is het nodig om in te loggen op de beheerpagina van Lines.
-
Klik op inloggen (menu rechtsboven)
-
Er wordt een inlogscherm getoond
-
Vul je e-mail adres in
-
Vul je wachtwoord in
-
Klik op de knop 'aanmelden'
Je komt nu automatisch in het beheerscherm van jouw groep.
Heb je nog geen abonnement op Lines, schrijf je dan eerst in.

Jouw groepje beheren
Je kunt als beheerder alle informatie van de deelnemers in het groepje aanpassen.
Je begint met de gegevens van jouw Lines groep. Klik je op 'Wijzigen' dan kun je de groepsnaam aanpassen.
Klik je op 'Sluiten' dan zal je het beheerscherm verlaten. Klik je op 'Verwijderen' dan verwijder je jouw groep en jouw inschrijving.
Bij de groepsleden kun je op wijzigen klikken om hun naam, e-mail adres en telefoonnummer in te voeren. Klik je op het 'Plaatje van het hoofd' dan kun je een foto van de gebruiker selecteren.
Het groepslid dat je hoofdpersoon maakt krijgt de 'NU HULP NODIG!' knop.

De App in gebruik nemen
App op uitnodiging
Als iemand jou uitnodigt voor Lines dan ontvang je een e-mail.
Als je de link in de e-mail op jouw tablet of telefoon opent dan wordt automatisch de Play store geopend met de Lines App.
Als je de Lines App installeert en daarna opent dan moet je de App een aantal toestemmingen geven.
Omdat je vanuit de uitnodiging de App hebt geïnstalleerd zit je nu automatisch in het groepje.
De App zelf downloaden
Klik op de onderstaande link om direct naar de App te gaan in de Google Play store.
Ga naar de App Store van Google en download de Cinnovate Lines App.
Lines is te herkennen aan het Lines logo.

-
Als je Lines installeert en daarna opent dan moet je de App een aantal toestemmingen geven.
-
Vervolgens staat er Enter Pincode in het scherm.
-
Deze Pincode kun je aanmaken in het beheerscherm door bij het betreffende groepslid op uitnodigen te klikken.
-
Als het groepslid de in
jouw beheerdersscherm verschenen code invoert dan wordt de App automatisch actief.

Lines, hoe werkt de App

Direct contact
Beeldbellen was nog nooit zo makkelijk.
Druk op de foto en hij begint meteen met bellen!

Wordt gebeld
Als er gebeld wordt dan begint de foto van de beller
te knipperen en hoor je de telefoon overgaan.

Hulp nodig?
Heb je hulp nodig?
Druk op de
'NU HULP NODIG' knop en iedereen wordt gebeld.

Hulp oproep
Heeft er iemand hulp nodig?
Je ziet het direct in jouw scherm.
Handige tips
Het kan zijn dat Android de Lines App wil uitzetten om zo min mogelijk energie te gebruiken. Dat is natuurlijk vervelend want je wilt graag beschikbaar zijn voor jouw groepje. Gelukkig kun je best wel wat instellingen veranderen zodat Android de Lines App met rust laat. Dit en andere tips vind je hieronder.
-
Hoe meld ik de App aan bij de groep?Na het installeren van de App op je telefoon verschijnt automatisch een code invoerscherm in beeld. Hier moet je een code van vier letters/cijfers invoeren. Deze code krijg je van de beheerder van je groepje. Als je de App hebt geinstalleerd vanuit de groepsuitnodiging die je per mail hebt ontvangen, dan gebeurt dit automatisch.
-
Hoe krijg ik het code invoerscherm opnieuw in beeld?Als je per ongeluk het code invoerscherm hebt weggeklikt dan kan je dit opnieuw naar voren halen. Klik 7 keer achter elkaar (niet te snel) op de titelbalk in de Lines App. Het code invoerscherm verschijnt weer in beeld.
-
Mijn telefoon is opnieuw gestart, wat moet ik doen?"Als je telefoon opnieuw is opgestart dan zal je na het opstarten van de telefoon ook Lines even moeten opstarten. Lines kan je terug vinden in je App overzicht, klik op het Icoon van Lines om de App op te starten.
-
Lines gaat na een bepaalde tijd steeds uit, wat moet ik doen?"Waarschijnlijk komt dit omdat je telefoon heeft bepaald dat Lines niet te veel energie mag verbruiken. Dat kan je eenvoudig aanpassen. Batterij instellingen: Ga naar instellingen en klik op 'Apparaatonderhoud'. Selecteer nu 'Batterij'. Selecteer nu 'Energiebeheer app'. Zet ongebruikte apps laten sluimeren uit. Zet aanpasbare batterij uit. Batterij optimalisatie: Ga naar instellingen en klik op 'Apps'. Selecteer nu 'Cinnovate Lines'. Selecteer nu 'Batterij'. Selecteer nu 'Batterijverb. optimalisatie'. Selecteer in het selectieveld nu 'Alle'. Zoek de Cinnovate Lines app en zet de batterij optimalisatie uit. Bij oudere toestellen of toestellen van merken met een aangepaste Android OS is het altijd even zoeken welke batterij instellingen je moet aanpassen. Het belangrijkste is dat Lines altijd op de achtergrond moet kunnen werken.
-
Hoe bel ik iemand?Bellen met Lines is heel eenvoudig. Als Lines nog niet op je scherm zichtbaar is kan je Lines zichtbaar maken door op het Icoon van Lines te klikken. Dit Icoon vind je terug tussen al je andere Apps. Overigens staat Lines ook altijd in je notificatiebalk boven, dus ook daar kan je Lines naar voren halen. Zodra je Lines geopend hebt hoef je alleen maar op de foto te drukken van degene die je wilt bellen. De rest gaat helemaal vanzelf.
-
Hoe voeg ik iemand toe aan de groep?Als je met iemand aan het beeldbellen bent kan je heel eenvoudig iemand anders uit de groep ook uitnodigen om aan het gesprek deel te nemen. Druk op de groene knop "PERSOON TOEVOEGEN" en klik op de foto van degene die je bij het gesprek wil toevoegen. Jij gaat nu automatisch weer terug naar het gesprek maar de andere persoon wordt op de achtergrond gebeld. Je kunt zoveel mensen uit je groepje toevoegen als je wilt.
-
Is Lines beschikbaar voor Apple devices?Nee, helaas is Lines nog niet beschikbaar voor Apple devices.
-
Vanaf welke Android versie werkt Lines goed?Lines werkt goed met alle Android versies 8, 9 en 10.
-
Waarom heb ik geen e-mail ontvangen?Het kan tot zo'n vijf minuten duren voordat u een mail heeft ontvangen na een uitnodiging of een wijziging van uw e-mailgegevens. Het kan ook zijn dat de mail in uw spambox of ongewenste e-mail box terecht is gekomen. Er zijn zelfs mailservers die de mail als reclame zien. Controleer dus alle bovengenoemde mailboxen, de e-mail moet er ergens tussen staan. Als dat niet zo is, dat heeft u waarschijnlijk een verkeerd e-mail adres ingevoerd. Controlleer het e-mail adres goed en let daarbij vooral op de extensie .nl of .com.